::Teman Bersama::

Sabtu, 19 November 2011

Berusahalah Pendokong ASWJ



ALHAMDULILLAH.. rasanya hari ini saya mahu terus tersenyum...


Selawat dan salam keatas Junjungan Mulia Saydina Muhammad صلى الله عليه وسلم ...


اللهم صل على سيدنا محمد و على اله و صحبه و بارك و سلم



1-ALLAH izinkan alfaqir duduk bersama Syeikhuna Muhammad Nuruddin Marbu Al-Banjari Al-Makki juga bersama Tuan Guru Muhammad Subki Abdul Rahman Al-Hafiz, Ustazuna Tuan Guru Muhadir Hj. Joll, Ustazuna Abu Zahrah , ahbab Maahad Az-Zein dan pendokong Ahlu Sunnah Wal Jamaah.


2-Syeikh Nuruddin mensyarahkan hadith dari Kitab La Takhrinna Minal Ma'ruf Syai'a, hadith-hadith yang disyarahkan oleh Syeikh Nur bagaikan mengubat duka hati para pejuang ASWJ. Tak gitu Ustaz Jom Faham :) . Benar kata Ustaz Abu Zahrah, tidak kenal, maka tidak cinta... :)


3-Perasmian Pustaka Syeikh Nuruddin [PNS] yang berpusat di Subang Bestari. Lahir sebuah lagi Penerbitan Ahlu Sunnah Wal Jamaah yang berikrar untuk menerbitkan "HANYA" bahan ilmiah ilmuwan ASWJ.Penerbitan ini bukan bersifat populis atau kewangan semata.. Ia usaha menguuhkan AQIDAH ASWJ.


4-Sedang berlangsung Forum Perdana : Bid'ah:Antara Hasanah dan Dhalalah. Panel [Syeikh Muhammad NUruddin Marbu Al-Banjari Al-Makki dan Dr. Zulkifli Mohamed Al-Bakri ]


5-Pesanan Syeikh Nuruddin khusus buat Asatiz, Pejuang, Pendokong Ahlu Sunnah Wal Jamaah ; Usah Putus Asa :) ... Anggap kejayaan dan kegagalan sebagai nikmat dari ALLAH. Dengan kejayaan, kita tidak menjadi lupa bahawa ramai lagi diluar sana mahu merasakan kemanisan buah AQIDAH yang sohih. Dengan kegagalan, kita bangkit bahawa ada kekurangan yang wajib kita "tampal" untuk bergelar "YB [Yang Berjaya]".


Biar derita di dunia, kerana lebih banyak derita, lalu dia bertaqwa, derita itulah peringatan hampirnya haruman kejayaanya di akhirat sana. Asal sahaja hadir dengan ikhlas. J


Syeikh Nuruddin kaitkan dengan wudhu' kita. Jika untuk urusan berkaitan jabatan, kita lakukan sesempurna mungkin untuk dilihat kesungguhan oleh bos atasan. Tetapi untuk urusan akhirat dalam hal wudhu misalnya, untuk tunduk membasuh kaki dengan sempurna pun dirasakan bagaikan kepayahan yang besar. Seolah-olah kemanisan kejayaan di dunia lebih panjang berbanding kemuliaan di akhirat...


Maka, bangkitlah berusaha para pejuang ASWJ.... Kesukaran ini ALLAH hadirkan untuk yang berusaha mendapat keberhasilan yang akan kita tuai di akhirat sana. INSYAALLAH.... ALLAHU ALLAH... :)


…di waktu Baginda berkata kepada temannya: "Janganlah kamu bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita." Maka Allah menurunkan ketenangan-NYA kepada (Muhammad) dan membantunya dengan tentara yang kamu tidak melihatnya…” (Surah At-Taubah: 40)


Senyumlah wahai para Pejuang ASWJ .... :)

alfaqir ilallah :

almukminun

23 Zulhijjah 1432/19112011

http://almukminun.blogspot.com/2011/11/berusahalah-pendokong-aswj.html

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

semoga Allah redha...

Tanpa Nama berkata...

Kitab La Takhrinna Minal Ma'ruf Syai'a

atau

Kitab La Tahqiranna Minal Ma'ruf Syai'a?

Ahmad Syaibani Ramli berkata...

memotivasikan!