Loading...

::Teman Bersama::

Isnin, 23 Ogos 2010

Misi Bantuan Buat Saudara Seagama di Pakistan

"Humanitarian Mission Across Borders"

GLOBAL PEACE MISSION (GPM)
2-2A, Jalan GJ2 Batu 51/2 Jalan Gombak, 53100 Kuala Lumpur, Malaysia
Tel: +60 3 6188 3230 Fax: +60 3 6188 3233
Email: gpmhq@yahoo.com Website: www.gpm.com.my




Dalam kita gembira menyambut kehadiran Ramadhan dan ada yang bersedih dengan kehadirannya, ALLAH Subhanahu Wa Taala datangkan ujian buat negara saudara seagama kita di Pakistan yang menderita dengan kejadian bah yang meranapkan.





Dari Abu Hurairah rodhiallohu ‘anhu, Nabi Sholallahu ‘Alaihi Wa Sallam bersabda, “Barang siapa melepaskan seorang mukmin dari kesusahan hidup di dunia, nescaya ALLAH Subhanahu Wa Taala akan melepaskan darinya kesusahan di hari kiamat, barang siapa memudahkan urusan (mukmin) yang sulit nescaya ALLAH Subhanahu Wa Taala akan memudahkan urusannya di dunia dan akhirat. Barang siapa menutup aib seorang muslim, maka ALLAH Subhanahu Wa Taala akan menutup aibnya di dunia dan akhirat. ALLAH Subhanahu Wa Taala akan menolong seorang hamba, selama hamba itu senantiasa menolong saudaranya. Barang siapa menempuh perjalanan untuk mencari ilmu, maka ALLAH Subhanahu Wa Taala akan memudahkan jalan baginya menuju syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah satu rumah ALLAH Subhanahu Wa Taala untuk membaca Kitabulloh dan mempelajarinya bersama-sama, melainkan akan turun kepada mereka ketenteraman, rahmat ALLAH Subhanahu Wa Taala akan menyelimuti mereka, dan ALLAH Subhanahu Wa Taala memuji mereka di hadapan (para malaikat) yang berada di sisi-Nya. Barang siapa amalnya lambat, maka tidak akan disempurnakan oleh kemuliaan nasabnya.”
(Hadits diriwayatkan oleh Muslim)




Membantu Kesulitan


Membantu saudaranya untuk terlepas dari kesulitan merupakan kebajikan yang mendatangkan pahala yang sangat besar baik di dunia mahupun di akhirat. Kesulitan apapun dan bantuan dalam bentuk apapun.




Menutup Aib


Menutup aib saudaranya wajib hukumnya. Baik saudaranya banyak berdosa apatah lagi yang taat. Membuka aib hanya boleh dilakukan oleh pihak-pihak tertentu dengan tetap memenuhi ketentuan syariat.




Justeru, bersama menyumbangkan sedikit bantuan buat kemaslahatan para saudara kita di Pakistan. Moga bantuan ALLAH Subhanahu Wa Taala terima sebagai ibadah yang diredhai-NYA.




al-Faqir ilallah : ALmukminun

13 Ramadhan 1431H

Petaling


Tiada ulasan: