::Teman Bersama::

Sabtu, 26 Februari 2011

Dr. Asri : Dahulu Hina Sultan, Kini Puji Dalam Susunan Syair, Apa Salah Sambutan Maulid Rasulullah SAW Dengan Bacaan Qasidah-Madih.






Dr.Asri : Dahulu Hina Sultan, Kini Puji Dalam Susunan Madah, Apa ada Salah dengan Sambutan Mawlid Sayyiduna Muhammad Shollallahu Alaihi Wassalam.



Disebalik penolakan terhadap Sambutan Maulidur Rasul dan Majlis-Majlis bacaan mawlid-qasidah burdah yang dituduh sebagai rekaan manusia dan bid'ah semata-mata, Dr. Asri tampil dengan puji-pujian terhadap Sultan.


Justeru, apa sebenarnya yang cuba ditegakkan oleh Dr. Asri. Justeru, apa sebenarnya pendirian beliau yang tidak tetap ini.





Masih ingat hinaan Mantan Mufti Perlis Dr. Asri yang menggemparkan Malaysia dengan penulisan kontroversinya mengenai para sultan di Tanah Melayu ini? Rujuk :

http://almukminun.blogspot.com/2010/04/laporan-polis-terhadap-tulisan-drasri.html


Tidakkah yang dilakukan oleh Dr. Asri ini merupakan satu pujian kepada manusia? Justeru apakah dosa berat kepada para pencinta Sayyiduna Muhammad Shollallahu Alaihi Wassalam ?


Keadilan buat Umat Sayyiduna Muhammad Shollallahu Alaihi Wassalam.


Bersabda Rasulullah Shollallahu Alaihi Wassalam :

يَخْرُجُ فِي آخِرِ الزَّمَانِ رِجَالٌ يَخْتَلُونَ الدُّنْيَا بِالدِّينِ يَلْبَسُونَ لِلنَّاسِ جُلُودَ الضَّأْنِ مِنْ اللِّينِ أَلْسِنَتُهُمْ أَحْلَى مِنْ السُّكَّرِ وَقُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الذِّئَابِ يَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ أَبِي يَغْتَرُّونَ أَمْ عَلَيَّ يَجْتَرِئُونَ فَبِي حَلَفْتُ لَأَبْعَثَنَّ عَلَى أُولَئِكَ مِنْهُمْ فِتْنَةً تَدَعُ الْحَلِيمَ مِنْهُمْ حَيْرَانًا “


Akan muncul di akhir zaman orang-orang yang mencari dunia dengan agama. Di hadapan manusia mereka memakai baju dari bulu adu-domba untuk memberi kesan kerendahan hati mereka, lisan mereka lebih manis dari gula namun hati mereka adalah hati serigala (sangat menyukai harta dan kedudukan). ALLAH Subhanahu Wa Taala berfirman, “Apakah denganKu kalian tertipu ataukah kalian berani kepadaKu. Demi Diriku, Aku bersumpah. Aku akan menurunkan bencana dari antara mereka sendiri yang menjadikan orang-orang santun menjadi kebingungan (apalagi selain mereka) sehingga mereka tidak mampu melepaskan diri darinya.” [HR: Tirmidzi]



Faqirilallah ; almukminun

26022011




Tiada ulasan: